Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Slovensko

SPU ponúkne v novom akademickom roku päť nových študijných programov

Na snímke budova Slovenskej poľnohospodárskej univerzity. Foto: FOTO TASR/Henrich Mišovič

Na šiestich fakultách SPU v Nitre v súčasnosti študuje 5705 študentov. Univerzita ponúka 107 študijných programov, z toho 47 bakalárskych.

Nitra 24. januára (TASR) – Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre (SPU) pripravila pre uchádzačov o denné bakalárske štúdium v akademickom roku 2020-2021 päť nových študijných programov. TASR o tom informovala hovorkyňa univerzity Renáta Chosraviová.

Na Fakulte agrobiológie a potravinových zdrojov (FAPZ) bol novoakreditovaný študijný program agroekológia, Fakulta ekonomiky a manažmentu (FEM) ponúkne študijný program sociálny manažment a služby v agrosektore. Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva (FZKI) otvorila nový študijný program pozemkové úpravy a informačné systémy v poľnohospodárstve. Na Technickej fakulte (TF) pribudli dva nové študijné programy, automobilová doprava a manažérstvo prevádzky techniky,

Na šiestich fakultách SPU v Nitre podľa hovorkyne SPU v súčasnosti študuje 5705 študentov. Univerzita ponúka 107 študijných programov, z toho 47 bakalárskych. Na FAPZ majú študenti najväčší záujem o študijný program výživa ľudí, na Fakulte biotechnológie a potravinárstva o program bezpečnosť a kvalita potravín. FEM eviduje najväčší záujem o študijné programy manažment podniku, ekonomika podniku a účtovníctvo. Na Fakulte európskych štúdií a regionálneho rozvoja dominuje študijný program verejná správa a regionálny rozvoj, na FZKI program krajinná a záhradná architektúra. Na TF majú študenti najväčší záujme o programy výrobné technológie pre automobilový priemysel a riadiace systémy vo výrobnej technike.

Počet študentov študujúcich na SPU v dennej forme štúdia má v posledných rokoch mierne klesajúci trend, skonštatovala Chosraviová. Príčinou je podľa jej slov hlavne demografický vývoj, ale aj pomerne vysoké percento študentov, ktorí pre nezvládnutie náročnosti vzdelávania štúdium zanechávajú po prvom roku štúdia. Dlhodobo najvýraznejší pokles počtu študentov bol zaznamenaný najmä v externej forme štúdia po tom, ako bolo štúdium v externej forme spoplatnené a po komplexnej akreditácii vysokých škôl v SR, keď sa predĺžila externá forma štúdia o jeden rok. Ďalšou príčinou poklesu počtu študentov je podľa slov Chosraviovej odchod študentov na štúdium do zahraničia, najmä na české vysoké školy.