Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Prešovský kraj

M. Kudlová maľuje na drevené srdiečka kvety i anjelov

Miriama Kudlová z Kamenice nad Cirochou v Humenskom okrese sa dostala k maľovaniu na drevo počas materskej dovolenky. Motivoval ju k tomu rezbár zo Zemplína Milan Krajňák. V jeho dielni srdiečka, ktoré dotvára maľbou, aj vyrábajú. v Kamenici nad Cirochou, 1. mája 2019. Foto: TASR Michaela Zdražilová

Čo sa týka materiálov, využíva všetko, čo je dostupné na trhu.

Kamenica nad Cirochou 1. mája (TASR) – Miriama Kudlová z Kamenice nad Cirochou v Humenskom okrese sa dostala k maľovaniu na drevo počas materskej dovolenky. Motivoval ju k tomu rezbár zo Zemplína Milan Krajňák. V jeho dielni srdiečka, ktoré dotvára maľbou, aj vyrábajú.

Skúšala rôzne techniky. Začiatky maľovania, keď sa venovala anjelom, boli pre ňu ťažké. „Človek nevedel, akým spôsobom sa riešia základné črty tvárí,“ zaspomínala si pre TASR s tým, že potom sa tie techniky spájali. „Začala som vypaľovať do dreva, skúšala som doň ryť dlátom a potom prišla aj maľba ako dotvorenie toho srdiečka,“ opísala.

Čo sa týka materiálov, využíva všetko, čo je dostupné na trhu. Spomenula temperové, olejové či akrylové farby, rôzne pasty, ale aj spreje. „To je všetko, čo sa na srdiečku dá použiť,“ skonštatovala. Keď sa venuje lúčnym kvetom, vypaľuje najčastejšie divé maky. „Ale vypaľujú sa aj tváre, ak sa robí anjel,“ ozrejmila s tým, že túto techniku využije všade tam, kde sa jej hodí.

Za sebou už má stovky srdiečok. „Také, ktoré som vyhodila do koša, boli možno tri,“ zaspomínala si na diela, ktoré robila v začiatkoch. „Asi rok mi trvalo, kým som sa dostala na lepšiu úroveň,“ poznamenala s tým, že tomuto koníčku sa venuje už tri roky.

Motívy, ako sú stromy či anjeli, používa podľa vlastných slov preto, že ich má rada. „Potom to boli rôzne veselé domčeky, matka s dieťaťom,“ spomenula. Už maľovala aj podobizeň psíka. „Portréty ľudské robiť nebudem, to si netrúfnem,“ podotkla.

Pri svojej tvorbe využíva aj plátno, lepšie sa jej ale maľuje na drevo. Často totiž namiesto štetcov využíva ruky, napríklad na tieňovanie. „To drevo, ako pracuje s tou farbou a s tým ľudským telom, tak toto plátno nedokáže podľa mňa,“ vysvetlila.