< sekcia Magazín

Sociálne médiá v NewtonOne

Foto: Newton Media

Dianie v sociálnych médiách po novom zastrešuje webové rozhranie NewtonOne.

Bratislava 19. septembra (OTS) - Záujem firiem a inštitúcií o mediálne analýzy každým rokom rastie približne o 10 %. Významnú časť nárastu tvorí záujem o výskumy sociálnych médií. Firmy a inštitúcie si uvedomujú, že online reputácia, názory a reakcie užívateľov v sociálnych médiách sú pre nich a povesť ich značiek rovnako dôležité ako medializácia v klasických médiách. Newton Media preto prichádza s novým nástrojom vo webovom rozhraní NewtonOne pre monitoring a analýzu sociálnych médií.

V roku 2020 bude na svete každý človek produkovať približne 1,75 MB online dát za sekundu*. Len na Slovensku využíva sociálne siete 60 % Slovákov**. V sociálnych médiách si okrem bežnej komunikácie užívatelia, zákazníci, influenceri či iné osobnosti verejného života, vymieňajú názory a skúsenosti, diskutujú a hodnotia. Či chceme alebo nie, aj v tomto priestore sa formuje povesť a imidž značiek, preto nie je šťastné ho ignorovať. Tieto informácie spolu s redakčným obsahom médií vytvárajú komplexný mediálny obraz a sú veľkým pomocníkom pri plánovaní a nastavovaní komunikačnej stratégie, ako aj pri vyhodnocovaní komunikačnej kampane a jej presahu do priestoru sociálnych médií.

Na uľahčenie sledovania takého veľkého toku digitálnych dát vznikol nový modul pre monitoring sociálnych médií. Rozširuje klasický monitoring médií o dimenziu sociálnych médií, a to v jednej aplikácii. Manažéri komunikácie tak môžu sledovať celý mediálny vesmír z jednej aplikácie.

Nový modul pre monitoring sociálnych médií zahŕňa dáta z najvyužívanejších sociálnych médií: Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, recenzie, diskusie a fóra. Všetko na jednom mieste s ďalšími užitočnými funkciami a možnosťami sledovať aj klasické médiá (TV, rozhlas, tlač a internet). Pre hlbší a detailnejší pohľad do medializácie na sociálnych médiách Newton Media ponúka aj vypracovanie komplexnej analýzy sociálnych médií.

Vďaka monitoringu sociálnych médií experti komunikácie získajú prehľad o komunikácii cieľových skupín a širokej verejnosti v sociálnych médiách. Môžu taktiež sledovať komunikáciu konkurencie a ďalšie relevantné témy. Vďaka uloženiu tradičných a sociálnych médií na jednom mieste môžu experti vidieť, ako sa mediálna komunikácia prelieva z tradičných médií do tých sociálnych a naopak.

Výhody monitoringu sociálnych médií:
- Intuitívne vyhľadávanie podľa kľúčových slov, názvu článku/príspevku alebo podľa URL
- Jednoduchý monitoring obsahu v sociálnych médiách
- Vizualizácia mediálnych dát v interaktívnych grafoch
- Označovanie dôležitých zmienok a kategorizácia zmienok do analytických zložiek
- Automatická identifikácia sentimentu zmienky (sentiment zmienok možno jednoducho editovať)
- Údaje o počte lajkov, reakcií, komentárov a zdieľaní v detaile každej zmienky
- Exporty zmienok v praktických formátoch (Html, E-mail, Excel, PDF, Word a ďalšie)

*Podľa výskumu DOMO
**Na základe dát Eurostatu