Ak nemáte prácu a ste zručný a zodpovedný šofér, možno by ste mohli skúsiť nové povolanie - staňte sa vodičom MHD.
Autor TASR
Košice 1. augusta (TASR) - Nedostatok vodičov autobusov v košickej MHD v týchto dňoch spôsobil výpadky niektorých spojov. S problémom chýbajúcich vodičov zápasí Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) už dlhšie.
"Aby sme takýmto situáciám predišli, záujemcov o profesiu vodiča autobusu MHD, ale aj vodičov, ktorí už zamestnancami našej spoločnosti sú, sme sa rozhodli motivovať náborovým a stabilizačným príspevkom vo výške 1500 eur," informovala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Nevypravenosť všetkých autobusových spojov MHD nie je podľa jej slov problémom iba v Košiciach. Podobnú situáciu pre nedostatok vodičov zaznamenávajú aj v Bratislave, Žiline či Nitre. Podľa dlhodobých prognóz sa bude táto situácia v nasledujúcich rokoch ešte zhoršovať, dopravné podniky preto pri nábore vodičov prichádzajú s mnohými motivačnými faktormi – náborovým príspevkom, príspevkom na cestovné, stravu či ubytovanie.
S podobnou iniciatívou prichádza aj DPMK v rámci náborového a stabilizačného príspevku. Prvú splátku vodič dostane po odpracovaní jedného roka, podmienkou na získanie celého príspevku je odpracovať v DPMK päť rokov.
"Okrem tohto finančného príspevku záujemcom o prácu vodiča MHD aktuálne ponúkame rozšírenie vodičského oprávnenia skupiny C na skupinu D vo vlastnom stredisku autoškoly. Ak s DPMK podpíše pracovnú zmluvu, kurz mu uhrádzame. S nástupom do zamestnania získa nový vodič všetky benefity zamestnanca DPMK," priblížila Karaffová.
Uchádzač na pozíciu vodiča musí byť starší ako 24 rokov, zdravotne spôsobilý, okrem vodičského oprávnenia skupiny D musí absolvovať aj psychologické testy a získať kvalifikačnú kartu vodiča pre osobnú dopravu.
Keďže profesionálnych vodičov nie je na trhu práce dostatok, alternatívou trvalého pracovného pomeru je aj dohoda o vykonaní práce. "Ak by záujemcom o túto formu spolupráce chýbala časť z potrebných dokladov, napríklad kvalifikačná karta vodiča či potvrdenie o psychologickej spôsobilosti, naša spoločnosť mu získanie dokladov uhradí v plnej výške. Podmienkou je, že v DPMK odpracuje päť rokov," doplnila hovorkyňa.
Košická spoločnosť sa tiež pripojila k iniciatíve združenia slovenských dopravcov so snahou o zmenu legislatívy týkajúcej sa minimálneho veku vodiča autobusu. Podľa európskeho práva ním môže byť každý po dosiahnutí 21 rokov, slovenská legislatíva určuje minimálny vek 24 rokov.
"Aby sme takýmto situáciám predišli, záujemcov o profesiu vodiča autobusu MHD, ale aj vodičov, ktorí už zamestnancami našej spoločnosti sú, sme sa rozhodli motivovať náborovým a stabilizačným príspevkom vo výške 1500 eur," informovala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Nevypravenosť všetkých autobusových spojov MHD nie je podľa jej slov problémom iba v Košiciach. Podobnú situáciu pre nedostatok vodičov zaznamenávajú aj v Bratislave, Žiline či Nitre. Podľa dlhodobých prognóz sa bude táto situácia v nasledujúcich rokoch ešte zhoršovať, dopravné podniky preto pri nábore vodičov prichádzajú s mnohými motivačnými faktormi – náborovým príspevkom, príspevkom na cestovné, stravu či ubytovanie.
S podobnou iniciatívou prichádza aj DPMK v rámci náborového a stabilizačného príspevku. Prvú splátku vodič dostane po odpracovaní jedného roka, podmienkou na získanie celého príspevku je odpracovať v DPMK päť rokov.
"Okrem tohto finančného príspevku záujemcom o prácu vodiča MHD aktuálne ponúkame rozšírenie vodičského oprávnenia skupiny C na skupinu D vo vlastnom stredisku autoškoly. Ak s DPMK podpíše pracovnú zmluvu, kurz mu uhrádzame. S nástupom do zamestnania získa nový vodič všetky benefity zamestnanca DPMK," priblížila Karaffová.
Uchádzač na pozíciu vodiča musí byť starší ako 24 rokov, zdravotne spôsobilý, okrem vodičského oprávnenia skupiny D musí absolvovať aj psychologické testy a získať kvalifikačnú kartu vodiča pre osobnú dopravu.
Keďže profesionálnych vodičov nie je na trhu práce dostatok, alternatívou trvalého pracovného pomeru je aj dohoda o vykonaní práce. "Ak by záujemcom o túto formu spolupráce chýbala časť z potrebných dokladov, napríklad kvalifikačná karta vodiča či potvrdenie o psychologickej spôsobilosti, naša spoločnosť mu získanie dokladov uhradí v plnej výške. Podmienkou je, že v DPMK odpracuje päť rokov," doplnila hovorkyňa.
Košická spoločnosť sa tiež pripojila k iniciatíve združenia slovenských dopravcov so snahou o zmenu legislatívy týkajúcej sa minimálneho veku vodiča autobusu. Podľa európskeho práva ním môže byť každý po dosiahnutí 21 rokov, slovenská legislatíva určuje minimálny vek 24 rokov.