Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

SPPK podporuje agrorezort v boji proti falšovaniu pôvodu potravín

Ilustračné foto Foto: TASR

Ministerstvo avizovalo, že chce falšovanie potravín postihovať ešte prísnejšie.

Bratislava 14. augusta (TASR) - Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) podporuje kroky Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR v snahe rázne zakročiť proti akýmkoľvek falšovateľom pôvodu výrobkov.

"Pôvod potraviny má silnú výpovednú hodnotu a priznáva výrobku jeho jedinečnosť, kvalitu a zdôrazňuje jeho tradičnú regionálnu chuť. Každé úmyselné, ale aj neúmyselné falšovanie pôvodu potraviny preto poškodzuje kredit domácich potravinárov, klame zákazníkov a zvyšuje riziko zatiahnutia slovenských potravín do potravinových škandálov," zdôraznila hovorkyňa SPPK Jana Holéciová.

SPPK preto podľa jej slov odsudzuje takéto praktiky niektorých podnikateľov, na ktoré poukázalo MPRV SR na utorkovej tlačovej konferencii. "Je totiž nemysliteľné, aby sme v obchodoch alebo na dedinskom trhu namiesto slovenských potravín vyrobených zo slovenských surovín v skutočnosti kupovali zamenené výrobky z iných krajín alebo mali obavy, že takéto môžeme kúpiť," doplnila. Slovenský spotrebiteľ si podľa nej pýta slovenskú potravinu, tak mu treba ponúknuť originál, nič iné.

Agrorezort v utorok informoval, že s rastúcou popularitou domácich potravín pribúdajú prípady falšovania krajiny pôvodu potravín. A to napríklad pri čerstvej zelenine a ovocí. Ministerstvo preto avizovalo, že chce falšovanie potravín postihovať ešte prísnejšie.

"V časoch rôznych potravinových škandálov v zahraničí a v časoch globalizácie trhu je obzvlášť žiaduce, aby sme zakročili proti špekulantom, ktorí takýmto spôsobom kazia dobré meno kvalitných slovenských potravín, slovenských potravinárov a štátu samotného," reagoval tiež predseda SPPK Emil Macho.

Komora preto aj naďalej apeluje na spotrebiteľov, aby si pri kúpe potravín pozorne všímali vodiace prvky na etiketách výrobkov a uprednostňovali najmä tie slovenské. "Spoznajú ich podľa niekoľkých ľahko viditeľných znakov, ako je napríklad Značka kvality SK, logo slovenskej potraviny. Slovenské mlieko a slovenské mliečne výrobky zase zákazník veľmi ľahko spozná, ak bude na etikete hľadať oválny znak s dvojicou písmen SK," vymenovala Holéciová. Zároveň by mal spotrebiteľ podľa jej slov vyhľadávať osvedčených dodávateľov so zodpovedajúcim know-how a reputáciou.