Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Dôvera nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila

Na archívnej snímke jedlo na biotrhu v Nemecko. Foto: TASR/AP

Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, podľa údajov GfK vzrástol na úroveň -27,4 bodu z februárových -28,8 bodu.

Norimberg 26. marca (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov sa v marci zlepšila. Mierne vzrástli očakávania týkajúce sa osobných príjmov aj ďalšieho vývoja ekonomiky, oznámil v utorok inštitút pre prieskum trhu GfK. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, podľa údajov GfK vzrástol na úroveň -27,4 bodu z februárových -28,8 bodu.

"Oživenie spotrebiteľskej nálady postupuje len veľmi pomaly," uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v inštitúte GfK. Rast reálnych príjmov a stabilný trh práce sú samy osebe veľmi dobrým predpokladom, spotrebitelia sú však stále nespokojní a majú celkovo malú dôveru v hospodársky vývoj Nemecka, dodal.

Pri súčasnej miere inflácie na úrovni 2,5 % by mali nedávno oznámené zvýšenia miezd a dôchodkov viesť k skutočnému nárastu reálnych príjmov, predpokladá GfK. Prieskum tiež ukázal, že spotrebitelia napriek zlepšenej osobnej finančnej situácii naďalej odkladajú väčšie nákupy. Hoci sklon k sporeniu v marci mierne klesol, stále je na veľmi vysokej úrovni, oznámil inštitút.