Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Bratislava

Električka na bratislavskú Hlavnú stanicu začne jazdiť 11. novembra

Hlavná stanica v Bratislave Foto: TASR/Pavel Neubauer

Spodný úsek trate, od ministerstva financií po Radlinského ulicu, zatiaľ nie je opravený. To má urobiť mesto s pomocou eurofondov a plánuje začať na jar budúceho roka.

Bratislava 31. októbra (TASR) – Električkovú trať na bratislavskú Hlavnú stanicu, ktorú pre jej havarijný stav odstavili ešte v novembri 2011, plánujú znova sprevádzkovať 11. novembra.

Po vyše dvoch mesiacoch opráv sa tak testovacia prevádzka začne len pár dní pred komunálnymi voľbami. Na Hlavnú stanicu budú jazdiť dve električkové linky, autobus X13 zatiaľ nerušia.

TASR o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Adriana Volfová.
.
"V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu, čo aj bolo hlavným dôvodom pozastavenia električkovej dopravy na stanicu," vysvetľuje hovorkyňa. Počas prác sa podľa jej slov vymenili koľajové oblúky a osadili nové koľajové konštrukcie. "Úsek medzi začiatkom obratiska a zastávkou Námestie Franza Liszta bol zrepasovaný a sfunkčnený," vraví Volfová.

Ilustračné foto
Foto: TASR


Trať od zastávky Námestie Franza Liszta aj s prejazdom cez Šancovú a koľajovým oblúkom na Štefanovičovej nebolo treba opravovať. Podľa hovorkyne bol vo vyhovujúcom stave, keďže ho opravili v roku 2011. Od Čajkovského po Kýčerského ulicu sa zase vymieňali koľajové pásy za nové. "A to vrátane podvalov s upevňovacími uzlami a nového asfaltobetónového krytu," dodala hovorkyňa.

Práce na trati po takmer troch rokoch, odkedy na nej dopravu zastavili, začali až koncom tohto leta. Investor prestavby Hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, má totiž v priestore vybudovať do konca roka 2016 podzemnú trať. S mestom sa však nevie dohodnúť na dodatku k zmluve, ale v auguste s DPB podpísal zmluvu na rekonštrukciu časti trate od obratiska pri stanici po budovu ministerstva financií. Náklady na opravu vtedy odhadli na 1,2 milióna eur, ktoré si mali DPB s investorom rozdeliť.

Spodný úsek trate, od ministerstva financií po Radlinského ulicu, zatiaľ nie je opravený. To má urobiť mesto s pomocou eurofondov a plánuje začať na jar budúceho roka. DPB chce tak zatiaľ trať na Radlinského ulici zregenerovať, aby električka mohla jazdiť po celej trase. Prevádzková rýchlosť tam však bude znížená.

Nová električková linka číslo 1 bude premávať okružnou trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Námestie SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica. Linka číslo 2 bude zase jazdiť od ŽST Nové Mesto cez Vazovovu ulicu a uzol Blumentál na Hlavnú stanicu.

Autobusová linka X13, ktorou mesto chcelo chýbajúce električky nahradiť, ostane v prevádzke aj naďalej. "Z dôvodu modernizácie trate na Štúrovej ulici, čím sa zabezpečí lepšia obslužnosť a spojenie medzi Hlavnou stanicou a centrom mesta," doplnila Volfová.