Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Slovensko

Bývalá vláda sa mýlila pri rušení zákona o neprimeraných podmienkach

Na snímke zľava podpredseda SPPK Dušan Janíček, predseda SPPK Milan Semančík a tlačový hovorca Stanislav Nemec Foto: TASR/Štefan Puškáš

Podľa hovorcu Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Stanislava Nemca sa ako vážny problém ukazuje, že väčšina obchodných reťazcov, ktoré pôsobia v SR, má nadnárodný charakter,

Bratislava 30. júna (TASR) - Slovenské potravinárske výrobky mali na regáloch predajní v júni tohto roku 46-% podiel, pričom oproti roku 2011 poklesol o 4 percentuálne body. Vyplynulo to z prieskumu agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.

"Prieskum GfK viac-menej potvrdzuje aj výsledky našich prieskumov zastúpenia domácich výrobkov v ponuke obchodných reťazcov v SR. Takisto potvrdzuje trend poklesu podielu ich predaja, ktorý sa už v úhrne ocitol pod hranicou 50 %. Okrem iného to znamená aj to, že predchádzajúca vláda nemala pravdu, keď tvrdila, že zrušením zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch medzi odberateľom a dodávateľom tovaru, ktorým sú potraviny, prispeje k zvýšeniu predaja domácich produktov," uviedol v reakcii na výsledky prieskumu tlačový hovorca Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Stanislav Nemec.

Ako vážny problém sa podľa Nemca ukazuje aj to, že väčšina obchodných reťazcov, ktoré pôsobia v SR, má nadnárodný charakter, v dôsledku čoho sa ich činnosť riadi nadnárodnými stratégiami. S tým súvisí aj ich väčší dovoz zahraničného tovaru, využívaný aj na zvyšovanie tlaku na domácich výrobcov.

Konštatoval, že nízka kúpna sila obyvateľstva SR spôsobuje, že nemalá časť spotrebiteľov na Slovensku preferuje pri nákupoch potravín cenové aspekty bez ohľadu na ich pôvod. Hoci podľa niektorých prieskumov až 80 % konzumentov údajne chce prednostne slovenské potraviny, ich správanie v obchode napokon ovplyvňuje to, za akú cenu si ich môžu kúpiť.