Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 10. máj 2024Meniny má Viktória
< sekcia Regióny

Rekonštrukcia na hlavnej stanici v Bratislave pokračuje treťou etapou

Hlavná stanica v Bratislave Foto: TASR/Pavel Neubauer

Úpravy budú prebiehať od 8.00 h do 20.00 h až do 4. júla 2012. "Počas jednotlivých etáp výstavby dôjde k odrieknutiu, respektíve k meškaniu niektorých vlakov.

Bratislava 26. júna (TASR) – Rekonštrukcia trakčného vedenia na hlavnej stanici v Bratislave bude od stredy (27. 6.) pokračovať svojou treťou etapou. Úpravy budú prebiehať od 8.00 h do 20.00 h až do 4. júla 2012.

"Počas jednotlivých etáp výstavby dôjde k odrieknutiu, respektíve k meškaniu niektorých vlakov. Odporúčame preto cestujúcim, aby pozorne sledovali zmeny v doprave počas konania výluk a informovali sa o aktuálnej situácii," uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Počas tretej etapy úprav trakčného vedenia tak bude na trase z Bratislavy do Malaciek zrušených šesť vlakov a rovnako aj jeden spoj na trase z Bratislavy po Zohor. "Prosíme cestujúcu verejnosť o pochopenie a trpezlivosť," dodala Pavliková. Priamo po skončení tretej etapy rekonštrukcie trakčného vedenia bude nasledovať štvrá, ktorá začne 5. júla a trvať bude do 1. augusta 2012.

ŽSR sa rozhodli komplexne zrekonštruovať trakčné vedenie na hlavnej stanici po pretrvávajúcich problémoch a často sa opakujúcich prevádzkových poruchách. "Za posledný rok zapríčinili poruchy trakčného vedenia v stanici Bratislava hlavná stanica niekoľkominútové až hodinové meškanie vlakov s vplyvom nielen na vnútroštátnu dopravu, ale aj na medzinárodnú dopravu," opísala Pavliková.

Príčinou porúch je pritom podľa Pavlikovej zastaraný technický stav, keďže trakčné vedenie v bratislavskej hlavnej stanici bolo vybudované v roku 1967. S rekonštrukciou vedenia ŽSR rátali už oveľa skôr, zhruba pred 10 až 15 rokmi. "Predpokladalo sa, že bude súčasťou výstavby 4., respektíve 5. železničného koridoru," doplnila Pavliková. Štvrtý sa však vôbec nezačal, piaty sa realizoval až od úseku Bratislava - Rača. Náklady na celú realizáciu komplexnej rekonštrukcie sú takmer šesť miliónov eur a ŽSR si financovanie zabezpečuje z vlastných zdrojov.