Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 2. jún 2024Meniny má Xénia, Oxana
< sekcia Regióny

M. Ftáčnik chce o rezidenčnom systéme parkovania verejne diskutovať

Milan Ftáčnik Foto: TASR/Martin Baumann

Systém predložia na verejnú diskusiu v apríli a máji, aby sa k nemu mohli vyjadriť obyvatelia Bratislavy. Návrh by mali prerokovať mestskí poslanci na júnovom zastupiteľstve.

Bratislava 4. apríla (TASR) – Nový systém verejného parkovania chce zaviesť bratislavský magistrát spolu s mestskými časťami od januára budúceho roka. Systém predložia na verejnú diskusiu v apríli a máji, aby sa k nemu mohli vyjadriť obyvatelia Bratislavy. Návrh by mali prerokovať mestskí poslanci na júnovom zastupiteľstve.

Nový systém by mal fungovať na báze takzvaných rezidentských miest. Zruší sa ním súčasný model vyhradeného parkoviska, ktorý dosiaľ funguje v niektorých mestských častiach, najmä v Starom Meste. Ako uviedol primátor Bratislavy Milan Ftáčnik na dnešnej tlačovej besede, nový systém by mal vyjsť v ústrety občanom s trvalým pobytom na území hlavného mesta, ktorí v súčasnosti často nemôžu po práci v podvečerných hodinách nájsť parkovacie miesto v blízkosti bydliska. Za rezidenčný poplatok budú mať vyhradené parkovacie miesto v čase od 18.00 do 8.00 h.

Princíp spoplatnených rezidenčných miest sťaží možnosť parkovania motoristom, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. "Budú nútení vo vyššej miere využívať záchytné parkoviská v okrajových častiach a za prácou dochádzať mestskou hromadnou dopravou," dodal Ftáčnik. Poplatky za túto formu parkovania budú podľa adekvátneho vzorca rozdelené medzi mesto a mestské časti. "Budú použité na budovanie záchytných parkovísk, ktoré však nebudú stavané na úkor verejnej zelene. V tejto súvislosti mesto podporí investorov, ktorí budú stavať parkovacie domy," doplnil primátor Ftáčnik.

Nový systém rezidenčného parkovania by mal obmedziť živelné parkovanie, zlepšiť situáciu a tým zvýšiť kvalitu života občanov Bratislavy a tiež riešiť situáciu regulovaného parkovania v širšom centre mesta. "Nie všetky mestské časti majú v súčasnosti dôvod na zavedenie rezidenčného parkovania. V okrajových mestských častiach nie je vyvíjaný až taký tlak na parkovacie miesta a miestne samosprávy problém riešiť nemusia. Preto systém rezidenčného parkovania sa nebude plošne uplatňovať na všetkých verejných plochách v meste. Týkať sa bude spočiatku najmä Starého Mesta a kontaktných, veľmi vyťažených mestských častí, ako je Nové Mesto, Ružinov a Petržalka," vysvetlil Ftáčnik.