Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Regióny

BVS stále nechce cyklotrasu cez Sihoť, pôjde zrejme popri ceste

Jej generálny riaditeľ Radoslav Jakab chce v prvom rade zabezpečiť ochranu dodávok vody a až potom riešiť otvorenie priestorov pre cyklistov ako dodatočnú službu.

Bratislava 26. marca (TASR) - Budovanie cyklotrasy z bratislavskej mestskej časti Devín do Karlovej Vsi cez chránený ostrov Sihoť stále odmieta Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS). Jej generálny riaditeľ Radoslav Jakab chce v prvom rade zabezpečiť ochranu dodávok vody a až potom riešiť otvorenie priestorov pre cyklistov ako dodatočnú službu.

Ako uviedol, boli vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. "Keď prechádzate popred domy cyklistickou cestou, sú tam výjazdy z garáží, výjazdy z domov. Je to tiež nebezpečné. To, že cyklisti idú pozdĺžne popri ceste, nie je maximálna bezpečnosť, ale majú svoj pás a sú oddelení od dopravy," dodal s tým, že v úseku by sa mala upraviť rýchlosť na 50 km/h. Tretím je sihotský variant.

Vladimír Polák z Výskumného ústavu vodného hospodárstva vidí problém pri vedení cyklotrasy cez Sihoť najmä v prístupe ľudí k ostrovu. "Treba uvážiť, či sú cyklisti natoľko disciplinovaní, že by sa v tom priestore vedeli správať. Že by si uvedomovali, že je tam vodný zdroj a berie sa odtiaľ voda, ktorá sa pije. To je na uváženie," povedal pre TASR.

BVS dala vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, kde sa zvažovali všetky varianty. "Ekonomicky najlacnejší vyšiel jeden z mimosihotských variantov. Dali sme si viacero parametrov, ktoré sa majú zvažovať. Ekonomika je určite jedným z nich, pretože niekto to zaplatiť musí," poznamenal. Podklady prerokovala komisia, ktorá sa vytvorila zo zástupcov BVS, mesta a ministerstva životného prostredia.

Jakab pripomenul, že sihotský úsek je len jeden, ktorý treba na ceste do Devína riešiť. "Kameňolom je z pohľadu cyklocesty jeden z najťažších úsekov, pretože má ťažbu na jednej strane a dopravu po rieke na druhej strane. Cestu dennodenne križujú desiatky nákladných automobilov, ktoré pretínajú cyklotrasu," dodal.

Cyklotrasa sa musí dobudovať najmä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu. Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje, k nej plánuje devínskonovoveská samospráva vybudovať parkovisko. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," pripomenul primátor Milan Ftáčnik.