Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Magazín

Cez internet najčastejšie nakupujeme, hľadáme prácu a financie

Ilustračné foto Foto: TASR

Takmer 60 percent ľudí v 24 krajinách využilo za posledných 90 dní web na kontrolu svojich bankových účtov a iného finančného majetku.

New York 3. apríla (TASR) - Internetové bankovníctvo a sledovanie financií, nakupovanie a hľadanie pracovných miest sú hlavnými aktivitami používateľov internetu po celom svete. Vyplýva to z nového medzinárodného prieskumu.

Takmer 60 percent ľudí v 24 krajinách využilo za posledných 90 dní web na kontrolu svojich bankových účtov a iného finančného majetku, ide tak o najčastejšie využitie internetu. Nasledujú nakupovanie so 48 percentami a hľadanie práce so 41 percentami, ukázal prieskum inštitútu Ipsos pre tlačovú agentúru Reuters.

Najviac elektronické bankovníctvo využívajú vo Švédsku, kde ho za uplynulé tri mesiace použilo takmer 90 percent dospelých. Veľkú obľubu má však tiež vo Francúzsku, Kanade, Austrálii, Poľsku, Juhoafrickej republike a Belgicku (75 percent).

Nemci a Briti vedú v nakupovaní prostredníctvom internetu. Touto cestou si niečo kúpilo až 74 percent respondentov v oboch krajinách. Nasledujú Švédi (68 percent), Američania (65 percent) a Juhokórejčania (62 percent).

Celkovo nakupovala na internete takmer polovica oslovených ľudí a ešte viac, 61 percent, ich na webových stránkach hľadalo informácie o produktoch, o ktorých kúpe uvažovali.

Najmenej populárne sú internetové nákupy v Saudskej Arábii, Mexiku, Maďarsku a Rusku, kde ich využilo 28 a menej percent ľudí.

Prácu si pomocou internetu hľadalo v priemere 41 percent ľudí v skúmaných krajinách. Najviac, 61 percent, ich bolo v Poľsku, nasledovali respondenti v Maďarsku, Juhoafrickej republike a Mexiku. Najmenej ich bolo v Japonsku (17 percent) a v Južnej Kórei a Francúzsku (zhodne 25 percent).

Internetové bankovníctvo využívali najčastejšie starší ľudia vo veku 50-64 rokov, s vyšším príjmom a vzdelaním. Ľudia nakupujúci na internete mali tiež lepšie vzdelanie a vyšší príjem. Asi polovica ľudí hľadajúcich si prácu mala menej ako 35 rokov, bola slobodná a mala nižší príjem.

Ipsos sa pýtal na názory 19.216 dospelých v Argentíne, Austrálii, Belgicku, Brazílii, Číne, Francúzsku, Indii, Indonézii, Japonsku, Juhoafrickej republike, Južnej Kórei, Kanade, Maďarsku, Mexiku, Nemecku, Poľsku, Rusku, Saudskej Arábii, Španielsku, Švédsku, Taliansku, Turecku, USA, a Veľkej Británii.