Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Kultúra

Medzi ľuďmi vedú Nový Čas, Expres a Markíza

Nový čas. Archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann

Na trhu denníkov naďalej vedie Nový Čas s výrazným náskokom pred SME a Plus jeden deň. Medzi rádiami sú v čele Expres a Rádio Slovensko. Televíznemu vysielaniu dominuje Markíza pred TV Joj.

Bratislava 12. novembra (TASR) - Najčítanejším denníkom na Slovensku v druhom a treťom kvartáli 2012 je Nový Čas s 19 percentami čitateľov, nasleduje denník Sme so siedmymi percentami. Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni sedem percent, nasleduje denník Pravda so šiestimi percentami, Šport a Korzár so štyrmi percentami, Hospodárske noviny a Új Szó majú po tri percentá. Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s prvým a druhým kvartálom roka vzrástla o jedno percento na úroveň 37 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Aspoň raz za dva týždne číta denníky 76 percent populácie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar.

V druhom a treťom kvartáli 2012 dosiahlo Rádio Expres v parametri podiel na trhu s 21 percentami prvé miesto. Nasleduje Rádio Slovensko s 20-percentým podielom na trhu, s 13-percentým podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9 percentami a na piatom Rádio Europa 2 s ôsmymi percentami. Rádio Regina a Rádio Viva majú po sedem percent, rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla päťpercentný podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel desaťpercentný z trhu.

Medzi slovenskými televíznymi stanicami sa v ukazovateli podiel na trhu za druhý na prvom mieste so 43 percentami sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 24 percent a za ňou sa s 10-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma s piatimi percentami, TA3 s dvoma percentami a slovenskú sedmičku uzatvárajú Dvojka rovnako s dvoma percentami a Plus s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 14 percent, z toho najvyššie hodnoty dosahujú RTL Klub (tri percentá), TV 2 (dve percentá) a NOVA (jedno percento).

Výsledky prieskumu boli zbierané od 2. apríla do 16. septembra 2012 na vzorke 4292 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. TASR ich poskytla spoločnosť MEDIAN SK.