Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Kultúra

Bratislavský kraj bude hosťom Dunajského festivalu v Nemecku

Ilustračná snímka Foto: TASR/Štefan Puškáš

Každé dva roky sa schádzajú na brehu Dunaja v nemeckom Ulme/Neu-Ulme účastníci medzinárodného Dunajského festivalu.

Bratislava 10. júla (TASR) - Každé dva roky sa schádzajú na brehu Dunaja v nemeckom Ulme/Neu-Ulme účastníci medzinárodného Dunajského festivalu. V súčasnosti prebiehajúce podujatie potrvá do 15. júla, pričom organizátori očakávajú až 300.000 návštevníkov. Bratislavský kraj (BSK) sa predstavuje prvýkrát za aktívnej spolupráce regionálnej samosprávy, nových organizácií cestovného ruchu Bratislava Region Tourism, mestského Bratislava Tourist Board a Mestského kultúrneho a informačného strediska v Stupave. Podujatie je pestrou prezentáciou kultúry, umenia, gastronómie, tradičných remesiel a zábavy, je výkladnou skriňou rôznorodosti dunajského regiónu.

BSK sa prezentuje malokarpatskými vínami, regionálnymi špecialitami, tisícky návštevníkov obdivujú tradíciu maľovania modranskej keramiky a práce žiakov stredných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti kraja. BSK tiež poskytuje informácie o turistických atraktivitách.

Sprievodným podujatím Dunajského festivalu bola aj dvojdňová odborná konferencia s názvom „Komunálna politika pozdĺž Dunaja“, ktorá sa konala na mestskej radnici za účasti politických predstaviteľov podunajských krajín na úrovni Európskeho parlamentu, ministerstiev, verejnej správy a zastupiteľských úradov. Slovensko reprezentoval a hlavný odborný príspevok v úvode konferencie predniesol poslanec zastupiteľstva BSK a predseda komisie európskych záležitostí, regionálnej spolupráce a cestovného ruchu František Stano. Vo svojom referáte zdôraznil potrebu jednotného postupu a spolupráce podunajských krajín v oblasti ochrany vodných zdrojov a životného prostredia, rozvíjania vodnej dopravnej infraštruktúry a potenciálu dunajského regiónu pre rozvoj turizmu, ktorý urýchlene potrebuje nielen spoločný marketing a nové produkty, ale aj vybudovanie jednej silnej značky pre územie celého Dunaja.

„Nemecko je kľúčovým hráčom v celej Dunajskej stratégii, preto aj pre ďalší rozvoj našej župy je dôležité, aby sme boli hodnoverným a relevantným partnerom v spoločných projektoch. Aj túto cestu musíme dokázať využiť na získanie prostriedkov pre rozvoj bratislavskej župy,“ povedal v tejto súvislosti predseda BSK Pavol Frešo.

Spomedzi všetkých zúčastnených krajín najviac remeselných, gastronomických, vinárskych stánkov je z Maďarska. „Nemôžeme sa čudovať, prečo nemeckí turisti dávajú prednosť našim južným susedom pred Slovenskom. Intenzita, s akou sa maďarské subjekty prezentujú na nemeckom trhu, sa s našou nedá ani porovnať. Bratislava Region Tourism vytvoril podmienky pre účasť našich subjektov, zareagoval však len jeden výrobca modranskej keramiky a jedna cestovná kancelária. Neverím, že desiatky drobných maďarských podnikateľov by to robili, keby sa im to neoplatilo. Mali by sme sa už prebudiť a nezvaľovať vinu za nezáujem turistov na niekoho iného,“ konštatoval František Stano.