Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Ekonomika

RegioJet podal trestné oznámenie na primátora Nitry J. Dvonča

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Prepravca v odôvodnení svojho kroku poukazuje na porušenie zákona, či klientelistické správanie primátora Nitry.

Bratislava 2. júna (TASR) – Kauza okolo licencie na autobusovú linku Bratislava-Nitra-Banská Bystrica bude mať dohru. Spoločnosť RegioJet podala trestné oznámenie na primátora Nitry Jozefa Dvonča z dôvodu podozrenia zo spáchania trestného činu zneužívania právomocí verejného činiteľa.

Prepravca v odôvodnení svojho kroku poukazuje na porušenie zákona, klientelistické správanie primátora Nitry i spôsobenie škody, ktorá spoločnosti v dôsledku Dvončovho konania vznikla.

"Primátor Nitry prekročil svoju právomoc, keď sa snažil svojím odmietavým stanoviskom opakovane zabrániť udeleniu licencie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja a nerešpektoval tým nariadenie odvolacieho orgánu - teda ministerstva dopravy, ktoré v rozhodnutí jasne prehlásilo, že primátor Nitry a mesto Nitra nemajú podľa zákona právomoc ovplyvňovať proces udeľovania licencií pre diaľkovú komerčnú autobusovú dopravu," skonštatoval tlačový hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

Primátor Nitry Jozef Dvonč považuje trestné oznámenie za zbytočné a právne neodôvodnené. "Keďže mesto a ja ako primátor mesta nerozhodujem o udelení licencie, nemohol som ani svojím konaním spôsobiť dopravcovi škodu," uviedol Dvonč pre TASR. "Považujem za nezmyselné, akým spôsobom robí vedenie RegioJetu svoju politiku z pozície verejného prepravcu, ktorou ma verejne uráža. Zamlčuje, že prepravu po celý čas vykonával na základe licencie od pána Kotlebu. Stále nechce pochopiť, že v právnom vzťahu môže byť so samosprávnym krajom, kde žiada licenciu, ale nie je a ani nikdy nebol s mestom Nitra," vyjadril sa k žalobe Dvonč.

"Okrem nezákonného postupu, ktorým bránil príchodu konkurencie, spôsobil primátor Nitry našej spoločnosti škodu vo výške niekoľkých stoviek tisíc eur," dodal. Poukázal pritom na to, že dopravca mohol začať na linke jazdiť až s niekoľkomesačným meškaním po tom, čo licenciu udelil Banskobystrický samosprávny kraj. "Počas tohto obdobia mal už RegioJet obstarané nové autobusy, ktoré stáli zbytočne v garáži a platil desiatky zamestnancov, ktorých prijal na prevádzkovanie linky," zdôraznil Ondrůj.

Linku spustili v Banskej Bystrici 2. februára 2015 na základe dopravnej licencie, ktorú spoločnosti vydal Banskobystrický samosprávny kraj.

Nitriansky samosprávny kraj (NSK) licenciu neudelil, pričom podkladom bolo nesúhlasné stanovisko samosprávy krajského mesta. Vedenie Nitry svoje rozhodnutie zdôvodnilo tým, že mesto bude počas dvoch rokov rekonštruovať autobusovú stanicu. Na základe odmietnutia NSK licenciu neudelil ani Bratislavský samosprávny kraj, ktorý sa odvolával na zákon a na to, že na vydanie licencie potrebuje súhlas všetkých dotknutých krajov, teda aj Nitrianskeho.