Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 10. máj 2024Meniny má Viktória
< sekcia Ekonomika

O výstavbu podzemnej stanice v Bratislave má záujem sedem firiem

V stanici by mali končiť prímestské vlaky v rámci bratislavského Integrovaného dopravného systému (IDS) zo smerov Pezinok, Trnava, Galanta, Senec.

Bratislava 23. júla (TASR) - O obnovu železničnej trate z Bratislavy Predmestia po Filiálku a výstavbu podzemnej stanice neďaleko Trnavského mýta má záujem sedem firiem. V projekte, ktorého odhadované stavebné náklady sú vyše 400 miliónov eur prišlo Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) sedem ponúk, ktoré sa dnes otvárali.

"Ponuky na realizáciu projektu predložilo sedem firiem," potvrdila pre TASR hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Súčasťou obnovy železničnej trate z Bratislavy Predmestia po Filiálku má byť podzemný tunel dlhý 2,5 kilometra. Ten bude v hĺbke 16 metrov ukončený podzemnou stanicou s dvoma nástupišťami v strede mesta neďaleko Trnavského mýta.

V stanici by mali končiť prímestské vlaky v rámci bratislavského Integrovaného dopravného systému (IDS) zo smerov Pezinok, Trnava, Galanta, Senec. Neskôr sa naň majú pripojiť vlaky z Dunajskej Stredy a Podunajských Biskupíc. Predpokladaná doba výstavby projektu je medzi rokmi 2012 a 2015.