Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Ekonomika

EČV sa nebude dať preniesť zo starého auta na nové

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Podľa návrhu liberálov mal byť vlastníkom EČV (v minulosti známe ako ŠPZ - štátna poznávacia značka) držiteľ auta.

Bratislava 19. júna (TASR) – Evidenčné číslo vozidla (EČV) si nebude môcť majiteľ auta preniesť zo starého na nové auto. Takúto novinku navrhovali poslanci opozičnej SaS v novele zákona o cestnej premávke. Plénum parlamentu ho však pri utorkovom hlasovaní neposunulo do druhého čítania.

Podľa návrhu liberálov mal byť vlastníkom EČV (v minulosti známe ako ŠPZ - štátna poznávacia značka) držiteľ auta. "Mohol by si tak preniesť ŠPZ na ďalšie vozidlo a nie kupovať novú, a to či už v prípade kúpy nového alebo ojazdeného vozidla," opísal poslanec SaS Miroslav Ivan. Dopravný inšpektorát by však zhodnotil, či nie sú značky poškodené.

Zároveň by podľa návrhu nemusel majiteľ auta meniť EČV v prípade, ak by sa presťahoval do iného okresu. Liberáli totiž navrhovali vypustiť zo zákona viazanosť EČV na okres trvalého pobytu vlastníka auta.

"Dokonca už prvú registráciu by si mohol majiteľ auta urobiť, kde by chcel, nie podľa sídla svojej firmy alebo podľa svojho bydliska," dodal Ivan. To by podľa neho umožnilo registrovať auto tam, kde ho vodič kúpi. Neboli by tak potrebné ani takzvané "dočasné značky", ktoré sa využívajú v súčasnosti. Do budúcnosti by pritom podľa neho mohli byť súčasné EČV podľa okresov nahradené celoslovenskými značkami s označením SK a následným číslom auta.

Takéto zmeny v novele zákona o cestnej premávke by mohli podľa SaS ušetriť peniaze štátu a aj motoristom. V súčasnosti podľa liberálov štát na rok 2018 objednal nové EČV za približne 8,5 milióna eur. Po navrhovaných zmenách by sa podľa Ivana mohlo ročne ušetriť päť miliónov eur, keďže by už bol potrebný nižší počet nových značiek. Pritom, ak by sa značky nakupovali za ceny ako v Českej republike, úspora by podľa Ivana bola ešte väčšia, a to približne sedem miliónov eur.