Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa prostredníctvom privádzača, ktorý by mali stavať dva roky, napojí na európsku diaľničnú sieť.
Autor TASR
Kysucké Nové Mesto 10. februára (TASR) – Do verejnej súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na stavebnú realizáciu projektu D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač predložilo cenové ponuky deväť záujemcov. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie NDS Evy Žgravčákovej vyhlásili tender na zákazku s predpokladanou hodnotou 19 miliónov eur začiatkom decembra minulého roka.
Doplnila, že ponuky predložili Metrostav (13.656.562,07 eura bez DPH), SMS + Viacorp (13.972.854 eura bez DPH), Hochtief + Tubau + MBM Group (15.721.820,62 eura bez DPH), Swietelsky (15.988.133,91 eura bez DPH), Váhostav + Combin (16.657.097,27 eura bez DPH), Doprastav (16.777.734,13 eura bez DPH), Porr (16.966.423,67 eura bez DPH), Eurovia (17.420.417,37 eura bez DPH) a Strabag (17.673.278,39 eura bez DPH).
Hodnotiacim kritériom bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu. "Súťažná komisia teraz začne s procesom hodnotenia cenovej časti a posúdi splnenie všetkých podmienok účasti," uviedla Žgravčáková.
Stavba D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto. "Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa prostredníctvom privádzača, ktorý by mali stavať dva roky, napojí na európsku diaľničnú sieť," dodala Žgravčáková.
Doplnila, že ponuky predložili Metrostav (13.656.562,07 eura bez DPH), SMS + Viacorp (13.972.854 eura bez DPH), Hochtief + Tubau + MBM Group (15.721.820,62 eura bez DPH), Swietelsky (15.988.133,91 eura bez DPH), Váhostav + Combin (16.657.097,27 eura bez DPH), Doprastav (16.777.734,13 eura bez DPH), Porr (16.966.423,67 eura bez DPH), Eurovia (17.420.417,37 eura bez DPH) a Strabag (17.673.278,39 eura bez DPH).
Hodnotiacim kritériom bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu. "Súťažná komisia teraz začne s procesom hodnotenia cenovej časti a posúdi splnenie všetkých podmienok účasti," uviedla Žgravčáková.
Stavba D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto. "Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa prostredníctvom privádzača, ktorý by mali stavať dva roky, napojí na európsku diaľničnú sieť," dodala Žgravčáková.