Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Výroba Avie v Česku končí, sťahuje sa do Indie

Ilustračné foto Foto: avia.cz

Avia je súčasťou koncernu Hinduja Group od roku 2006. Ku koncu roka 2012 zamestnávala 227 pracovníkov. Automobilka vlani vyrobila asi 1000 vozidiel.

Praha 13. júna (TASR) - Majiteľ českého výrobcu nákladných vozidiel Avia rozhodol, že tento rok zatvorí továreň v pražských Letňanoch a rozpredá majetok, tvrdí anonymný zdroj.

Automobily odvodené od Avie by sa mali montovať v Indii. Informovali o tom dnes na svojich internetových stránkach český týždenník Ekonom a noviny Mladá fronta Dnes.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Tomáš Jiřička odmietol tieto informácie potvrdiť. Už pred mesiacom sa však v českých médiách objavila správa, že Avia vedie rokovania s indickým vlastníkom Ashok Leylands Motors o tom, či sa výroba v Česku udrží. Automobilka totiž od januára vyrobila iba štyri vozidlá.

"Koncern Ashok Leyland nedávno rozhodol, že zruší výrobu nákladných áut v pražských Letňanoch, demontuje výrobné zariadenia a rozpredá budovy aj pozemky," povedal Ekonomu predstaviteľ veľkej českej firmy s úzkymi väzbami na indický automobilový priemysel, ktorý si neželal byt menovaný. Všetko duševné vlastníctvo sa podľa neho prenesie do Indie, kde Ashok Leyland práve začína montovať podobný model.

Indický denník Hindustan Times už avizoval, že nový automobil bude uvedený na trh v júli tohto roka. So spustením montážnych liniek a výrobou potrebných dielov pomáhajú odborníci z pražskej firmy Avia Ashok Leyland.

Skupina Ashok Leyland síce plánuje vozidlá zo svojho indického závodu vyvážať takmer do celého sveta, ale nie do krajín Európskej únie, uviedol zdroj. Firma o chystaných zmenách zatiaľ verejne neinformuje.

Avia je súčasťou koncernu Hinduja Group od roku 2006. Ku koncu roka 2012 zamestnávala 227 pracovníkov. Automobilka vlani vyrobila asi 1000 vozidiel. Na porovnanie, v 80-tych rokoch minulého storočia ich bývalo zhruba 17.000 ročne. Hranica rentability závodu je 3000 automobilov a koncern Ashok Leyland pri svojom vstupe do pražskej automobilky dokonca predpokladal, že sa od roku 2009 dostane na úroveň 5000 vozidiel ročne.