Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Bratislava

Na obchvat Bratislavy dnes prišli rezortu dopravy štyri záväzné ponuky

Na snímke pohľad na diaľničný obchvat – Einsteinova cesta v mieste Pečnianského lesa. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Sme veľmi radi, že súťaž prebieha podľa harmonogramu, vyjadril sa štátny tajomník ministerstva dopravy.

Bratislava 13. novembra (TASR) - Záväznú ponuku na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu doručili dnes na ministerstvo dopravy všetky štyri konzorciá, s ktorými rezort v posledných mesiacoch viedol súťažný dialóg.

Rezort dopravy tak musí teraz podľa hovorcu Martina Kóňu spolu s technickým poradcom vyhodnotiť technické špecifikácie jednotlivých ponúk. Teda, či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. "V najbližších týždňoch budú musieť odborníci preštudovať a skontrolovať desiatky kilogramov dokumentácie," informoval Kóňa.

Až potom, ako bude jasné, že všetky štyri konzorciá naprojektovali diaľnicu v požadovanej kvalite aj parametroch, bude možné otvoriť obálky s cenami. "Tie do tohto momentu zostávajú zapečatené v trezore," dodal Kóňa.

O obchvat Bratislavy tak momentálne bojujú konzorcium firiem na čele so spoločnosťou Strabag, druhé konzorcium vedie firma Hochtief, tretie firma Cintra a na čele štvrtého je spoločnosť Vinci. "Sme veľmi radi, že súťaž prebieha podľa harmonogramu a že všetky štyri konzorciá predložili záväzné ponuky," konštatoval štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Verí, že konkurenčný boj vygeneruje ceny, ktoré budú pre štát výhodné. Predpokladané stavebné náklady na projekt sú pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladá v hodnote 4,53 miliardy eur.

Ak teda pôjde všetko podľa plánu, ministerstvo dopravy verí, že pred Vianocami bude poznať najlepšiu ponuku. "Následne prebehne odborná diskusia aj s verejnosťou o tejto ponuke a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda," vysvetlil Kóňa.

Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016 a dokončený by mal byť v roku 2019.