Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Bratislava

Parkovaciu politiku by podľa J. Drobu malo spúšťať nové zastupiteľstvo

Na snímke predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba. Foto: TASR - Marko Erd

Primátora hlavného mesta Iva Nesrovnala preto vyzýva, aby opätovný návrh na spustenie regulácie parkovania stiahol z rokovania štvrtkového bratislavského mestského zastupiteľstva.

Bratislava 24. septembra (TASR) – Schválenie spustenia celomestskej parkovacej politiky v Bratislave tesne pred novembrovými komunálnymi voľbami, by bolo podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraja Drobu najhoršie možné riešenie. Primátora hlavného mesta Iva Nesrovnala preto vyzýva, aby opätovný návrh na spustenie regulácie parkovania stiahol z rokovania štvrtkového (27.9.) bratislavského mestského zastupiteľstva.

Droba preferuje názor, že pred voľbami netreba v rámci parkovacej politiky radšej prijímať nič a počkať si až na nové mestské zastupiteľstvo. "Treba získať podporu, keď nie jednohlasnú, tak aspoň obrovskú, pre dobrý a komplexný nový návrh," povedal. Regulácia parkovania, ktorú navrhuje spustiť súčasný primátor Nesrovnal, by podľa Drobu nemala byť prijímaná, lebo je okolo toho množstvo netransparentnosti a rozruchu. "Už samotný fakt, že 11-krát bola tá istá verzia predkladaná na mestské zastupiteľstvo pre mňa vzbudzuje absolútnu nedôveru," skonštatoval šéf BSK. Zároveň vyzval všetkých kandidátov na primátora Bratislavy, aby pred voľbami verejne prisľúbili, že sa v prípade zvolenia do funkcie budú parkovacej politike venovať ako svojej priorite.


Kandidát na bratislavského primátora Václav Mika vníma snahu svojho protikandidáta a súčasného primátora Iva Nesrovnala presadiť pred voľbami v mestskom zastupiteľstve spustenie parkovacej politiky len ako politikárčenie, ktoré nijako nepomôže Bratislavčanom. Spustenie regulovaného parkovania je podľa Miku úlohou už pre nového primátora. "Samotný fakt, že v súčasnosti neexistuje zhoda ani na úrovni mestských častí návrh primátora vopred odsudzuje na neúspech," povedal kandidát.

Ďalší kandidát na primátora hlavného mesta Matúš Vallo si myslí, že Nesrovnal už dávno premeškal príležitosť presadiť funkčnú parkovaciu politiku a pomôcť tak doprave v Bratislave. "Doteraz sa mu to nepodarilo pre jeho pretrvávajúce spory so zastupiteľstvom," tvrdí Vallo.

Aj jediná žena kandidujúca na post primátora, súčasná viceprimátorka Iveta Plšeková, nevidí v opätovnom predložení návrhu zmysel. Keďže materiál nebol ani prerokovaný s poslaneckými klubmi a nedošlo k zhode, je podľa nej návrh dopredu odsúdený na neúspech. Plšeková sa preto zamýšľa nad samotnou motiváciou dostať tento bod opäť do programu rokovania. "Je to preto, lebo chce primátor hodiť vinu za jeho neschválenie na poslancov alebo je to iba zahmlievacia taktika, ako odpútať pozornosť od zásadnejšieho materiálu, ktorý výrazne zmení tvár Bratislavy? " pýta sa Plšeková upozorňujúc, že poslanci majú rokovať aj o zmenách a doplnkoch územného plánu mesta.

Primátor Nesrovnal, rovnako kandidujúci v novembrových primátorských voľbách, však v reakcii na kritiku pripomenul jednotný názor o nevyhnutnosti zaviesť reguláciu parkovania v prospech rezidentov, v tejto súvislosti tiež zdôraznil, že samotnú parkovaciu politiku schválili mestskí poslanci už v decembri 2016 a k samotnej príprave jej zavedenia do praxe chýba len posledný formálny krok, a to schválenie zmeny štatútu v zastupiteľstve. "Na jeho schválenie sú potrebné aj hlasy tých mestských poslancov, ktorí síce o potrebe spustenia pravidiel parkovania v kampani rozprávajú, schváliť to však, paradoxne, odmietajú. Toto hlasovanie ukáže, či títo poslanci berú svoju prácu pre Bratislavčanov vážne, alebo zbierajú iba lacné volebné body," podotkol Nesrovnal.

Parkovacia politika v Bratislave platí od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Schválenie jej spustenia sa nedarí presadiť primátorovi v mestskom zastupiteľstve opakovane. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je totiž potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta. Voči nariadeniu o parkovaní podal prokurátor protest, mesto preto pristúpilo k novelizácii nariadenia, ktorú poslanci odsúhlasili. Nesrovnal opakovane žiada poslancov o schválenie spustenia parkovacej politiky, pretože je podľa neho potrebné zaviesť reguláciu v parkovaní v Bratislave. Dôvodom je čoraz viac áut a menej príležitostí na parkovanie. Kritikom pripravenej parkovacej politiky je najväčší poslanecký Bratislavský klub, ale aj niektorí poslanci z iných klubov. Magistrátu napríklad vyčítajú, že nie sú ešte vybudované záchytné parkoviská a na zavedenie regulácie v parkovaní nie je dostatočne pripravená ani MHD. Takúto parkovaciu politiku považujú len za novú daň.